Havermeel Pannenkoekjes

Het is erg hectisch geweest de laatste weken en ik had echt even wat tijd voor mezelf nodig. Werk is super druk, wat natuurlijk positief is, maar daardoor moet ik er wel echt voor zorgen dat ik voldoende ontspanning had. En dus had ik besloten even niks aan het blog te doen, maar gelukkig hebben jullie de website en de recepten nog steeds massaal bezocht, jullie zijn toppers! En daarom is het tijd om jezelf eens lekker te verwennen met deze heerlijke pannenkoekjes. Net iets anders dan de gewone banaan ei pannenkoekjes, wat steviger, en super lekker.



Het recept voor 1 ontbijtje:

De ingrediënten:

  • 35 g havermeel
  • 1 banaan
  • 2 eieren
  • beetje kaneel
  • kokosolie om in te bakken
  • kwark en vers fruit als topping

Bereiding:
  1. Meng 1 geprakte banaan met 2 eieren, kaneel en de havermeel in een kom. Verwarm een theelepel kokosolie in een koekenpan op laag tot matig vuur (maar meer laag) en maak 3 kleine pannenkoekjes tegelijkertijd in 1 koekenpan. Ik maak ze altijd met een juslepel want dat is precies genoeg beslag. keer na 1- 2 minuten om maar let op! Deze bakken sneller dan gewone banaan-ei pannenkoeken. Nog een half minuutje tot een minuutjes aan de andere kant en de eerste 3 pannenkoekjes zijn klaar! 
  2. Maak af met wat kwark en vers fruit erop.

Eetsmakelijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten