Zoete Aardappel Lasagnette

Ik ben heerlijk aan het experimenteren met nieuwe recepten met de zoete aardappel! Nadat de zoete aardappel pasta een grote hit was/is, maakte ik gisteren deze heerlijke lasagnette. Daar ben ik namelijk dol op! Maar ik eet wat minder koolhydraten 's avonds dus dan is dat niet echt het beste gerecht en dus besloot ik er eentje te maken met zoete aardappel, en ook deze was weer super goed gelukt!! Hij was zo lekker dat ik alleen een voor foto heb haha, eenmaal uit de oven rook het zo lekker dat ik gelijk ben gaan eten, oeps!



Het recept voor 3-4 personen:

Ow en eet je alleen, vries dan lekker de rest in, heb ik ook gedaan! En zonder kaas paleo proof, maar een lasagne zonder kaas kan natuurlijk eigenlijk niet..

De ingrediënten:

  • 400-500 g zoete aardappel (geschild)
  • 4 wortels
  • 1 grote ui
  • 1 aubergine
  • 300 g kipgehakt
  • 1 blik gepelde tomaten
  • 2 blikken tomatenblokjes
  • 1 el paprikapoeder
  • 1/2 tl nootmuskaat
  • 1/2 tl chilipoeder
  • bol mozzarella
  • geraspte kaas
  • zout & peper
  • Olijfolie


Bereiding:

  1. Verwarm de oven op 200 graden Celsius.
  2. Versnipper de ui en snijd de wortel in plakjes. Verwarm olijfolie in een hapjespan op matig vuur en fruit de ui en wortel hierin voor zo'n 5 minuten.
  3. Snijd ondertussen de aubergine in stukjes. Voeg eerst het gehakt toe samen met de kruiden, peper en zout, zet het vuur iets hoger en rul het gehakt. Voeg na een paar minuten ook de aubergine stukjes mee en bak nog een paar minuten mee.
  4. Doe dan de blikken tomatenblokjes en het blik gepelde tomaten erbij (prak deze even) en laat zo'n 10 minuten pruttelen op laag vuur. Proef om te kijken of er genoeg kruiden in zitten en voeg anders extra toe. 
  5. Snijd ondertussen de zoete aardappel in dunne plakjes en vervolgens in wat kleinere stukjes. Roer deze door de saus en laat nog 2 minuten staan. 
  6. Vet een ovenschaal in en giet hierin de lasagnette. Leg de mozzarella in plakken op de lasagne met nog wat geraspte kaas.
  7. Zet zo'n 30-40 minuten in de oven totdat de zoete aardappel gaar is.
  8. Laat even afkoelen voor je hem serveert. 

Eetsmakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten