Zoete aardappel friet, groente en vis uit de AirFryer

Lucky me! Als insider van Uit Paulines Keuken mag ik de Philips Airfryer XL testen. So far ben ik er oprecht erg blij mee, maar daarover later meer.

Gisteren besloot ik om een hele maaltijd uit de Airfryer te maken. En dat werd zoete aardappelfriet met gegrilde groente en een visje. En dat smaakte zeer goed! En was zo klaar, ideaal! En een leuke bonus, de zoete aardappelfrieten waren zo krokanter dan uit de oven.


Het recept voor 1 persoon:

De ingrediënten:

  • 1 zoete aardappel
  • 1/2 courgette
  • 1/2 zoete punt paprika
  • 1/4 witte ui
  • 1 pangasiusfilet
  • 1 geklopt ei
  • broodkruim
  • tijm, dille, rozemarijn
  • zout en peper
  • Olijfolie

Bereiding:
  1. Verwarm de airfryer voor op 180 graden. 
  2. Schil eerst de zoete aardappel. Je kan ook de schil erop laten zitten maar dit vind ik minder lekker. Snijd deze dan in frieten van zo'n 1cm bij 0,5 cm. En meng in een kom met 1/2 theelepel tijm en een klein scheutje olijfolie (minder dan een theelepel). Doe deze dan in de airfryer.
  3. Snijd de courgette en paprika in repen en meng deze met 1/2 theelepel rozemarijn en ook klein scheutje olijfolie (weer minder dan een theelepel). Als de frietjes nog 8 minuten moeten, doe je deze erbij. Vergeet dan ook niet even de frietjes te husselen. 
  4. Doe een snee brood met de ui, peper, zout en dille in de keukenmachine en maal fijn. Klopt een ei in een bord. Haal hier de vis doorheen en druk dan het broodkruim mengsel erin. Als alles in de airfyer nog 6 minuten moet, doe je de vis ook erbij. Ik had de friet en groente samen aan één kant en de vis aan de andere kant in het mandje. 
  5. Wanneer het klaar is serveer je het met een beetje mayo voor bij de frietjes.

Eetsmakelijk!

1 opmerking:

  1. Dit is een lekker recept! Fijn om te zien dat je ook op een gezonde manier friet kan eten. Ik ga dit zeker eens maken. Thanks voor de tip!

    Groetjes,
    Mariska van Mylocals

    BeantwoordenVerwijderen