Kipsaté Wraps

Ik ben geabonneerd op de nieuwbrief van Jamie Magazine, niet zo gek, want hij is mijn favoriete kok en mijn fijnste kookboeken komen van hem. Echter vind ik zijn recepten soms wat ingewikkeld en daar heb ik juist de laatste tijd niet zo'n zin in. Maar in de laatste nieuwsbrief stond een recept voor kipsaté wraps! Aangezien mijn vriend dol is op satésaus dacht ik, die moet ik snel maken. Uiteindelijk helemaal mijn eigen recept gemaakt want ik had vandaag lekker op het terras gezeten en dus geen zin om lang in de keuken te staan, maar het was echt heerlijk! Een nieuwe favoriet hier in huis denk ik zo die ook nog eens supersnel op tafel staat.


Het recept voor 2 personen:

Tijd: 10-15 minuten

De ingrediënten:

  • 350-400 g kipdijfilet
  • 1/2 zakje AH salademix (zullen ze ongetwijfeld ook in andere supermarkten hebben; het is een mix van wortel, witte kool en andijvie)
  • 1/2 zoete punt paprika
  • wat plakjes komkommer
  • 200 g satésaus
  • 2 el ketjap
  • 5 volkoren wraps
  • Seroendeng
  • olijfolie en een klein klontje roomboter
  • 1/2 tl chilipoeder
  • zout & peper

Bereiding:
  1. Snijd de kipdijfilet in reepjes en verwarm een scheut olijfolie met het klontje boter in een hapjespan op matig vuur. Kruid de reepjes vlees met chilipoeder, peper en zout en bak deze in 6 minuten gaar. 
  2. Snijd ondertussen de paprika en komkommer en doe alvast in gezellige bakjes. Verwarm ook de satésaus. Als de satésaus klaar is roer je er nog 2 el ketjap doorheen en dan roer je ook de stukjes kip erdoorheen. 
  3. Zet alles op tafel en beleg je wrap eerst met een handje salademix, dan een lekkere schep kip met satésaus erop, paprika, komkommer en tot slot wat seroendeng. Rol of vouw de wrap op en je kunt beginnen aan een heerlijke maaltijd.

Eetsmakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten