Classic Club Sandwich ala Debbie

De kip onder de gril van gisteren van zo lekker en mals geworden dat ik heel blij was dat ik er twee had gemaakt! Bij toeval, want anders moest ik de kip weggooien en eten weggooien vind ik echt zonde en probeer ik altijd zoveel mogelijk te voorkomen.

Door de heerlijke smaak van de kruiden werd ik al snel geïnspireerd om er vandaag een classic club sandwich ala Debbie mee te maken. En ook deze was heerlijk! Net alsof ik uit lunchen was. Nu was het natuurlijk mijn eigen creatie dus ben ik misschien wat bevooroordeeld. Maar probeer en oordeel zelf!



Het recept voor 1 club sandwich:
De ingrediënten:
  • 1 hoer onder de gril kipfilet
  • 3 sneetjes desembrood
  • 8 plakjes komkommer
  • 4 plakjes tomaat
  • 1 gekookt ei
  • 2 plakjes rauwe ham
  • beetje veldsla of rauwe spinazie
  • Yoghurt mayonaise

Bereiding:
  1. De kip heb je gisteren al gemaakt, dus begin met het koken van een eitje. Zelf doe ik dit altijd op zondag zodat ik elke dag een eitje heb. 
  2. Rooster de sneetjes brood en snijd de komkommer, tomaat, kip en ei in plakjes. 
  3. Smeer mayonaise op de sneetjes geroosterd desem brood en begin vervolgens met stapelen: sneetje brood - sla - komkommer - kip - rauwe ham - tomaat - ei - sneetje brood - sla - komkommer - kip - rauwe ham - tomaat - ei - sneetje brood. 
  4. Set vast met satéprikkers, snijd door midden en aanvallen maar! 
Serveer optioneel met wat tacochips met chilisaus. 

Eetsmakelijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten