Pumpkin Spice Apple Crumble

Eindelijk weer eens een nieuw ontbijt receptje! Dat is lang geleden, want ik heb gewoon mijn favorieten dus tja, de noodzaak om dan nieuwe te bedenken is natuurlijk niet zo hoog. Maar toen kreeg ik een heel leuk pakketje (het bakpakket) in de bus van Kim van de Green Gypsy met lekkere verse thee en heerlijke potjes kruiden. Zo leuk want het was al leuk ingepakt. Nerd als ik kan zijn wordt ik daar al blij van, en mijn kat ook want er zat een echte veer op, dus jullie snappen die werd wild.



Maar er zat onder andere een pot Pumpkin Spice kruiden in! Een hit op social media, maar ik had het nog nooit gehad dus ik had werkelijkwaar geen idee waar iedereen nou zo lyrisch over was haha. Maar nu wel! Ik was gelijk geïnspireerd om er iets nieuws mee te doen en dat werd een apple crumble met een twist. Yum!



Het recept voor 1 ontbijtje:

De ingrediënten:

  • 1 zoete appel
  • 30g havermout
  • 1 tl pumpkin spice kruiden
  • 1/2 tl kokosolie
  • klein beetje bastardsuiker
  • 1 flinke eetlepel gehakte noten
  • beetje honing
  • Roomboter
  • Kwark voor erbij

Bereiding:
  1. Verwarm je oven voor op 200 graden Celsius. 
  2. Snijd de appel in blokjes en meng met de suiker en het overgrootte deel van de kruiden. Vet een klein ovenschaaltje (14-16 cm diameter) in met roomboter en doe het appelmengsel hierin. 
  3. Meng vervolgens de havermout met de gehakte noten en smelt de kokosolie die je vervolgens samen met de honing door de havermout mengt. Strooi deze over de appel in je ovenschaaltje. 
  4. Zet zo'n 30 minuten in de oven tot het goudbruin is.
  5. Even af laten koelen want dan wordt het lekker knapperig. Ik heb het geserveerd met kwark. Perfect begin van de dag!

Eetsmakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten