Gegrilde Zalm op een bedje van Spinazie en boontjes

Ik kwam er net achter dat ik al ruim een maand geen nieuwe blogpost meer had geschreven. En dat terwijl ik eerst dagelijks poste. Wat is er gebeurt?! Nou, ik ben eigenlijk de laatste weken heel erg met mezelf bezig geweest, met mijn herstel, de struggelingen van het weer oppakken van trainen en weer vanaf 'nul' beginnen, werk, maar vooral ook van genieten! Doen waar ik zin in heb, wat ik wil. Het leven is kort en je weet nooit wat er gaat gebeuren of wat er op je pad terecht komt. Doen waar je op dat moment gelukkig van wordt is dan heel erg belangrijk! Dat betekend ook dat ik alleen nog een blog ga posten als ik er zin in heb en er energie van krijg i.p.v. dat het energie kost omdat het het zoveelste to-do punt op het lijstje is. En nu, na een heerlijk weekje surfen in Carcans Frankrijk had ik echt zin om dit lekkere recept met jullie te delen!


Het recept voor 1 persoon:

Tijd: 15 minuten

De ingrediënten:

  • 1 zalmmoot
  • flinke hand gewassen (wilde) spinazie
  • 150 g sperziebonen
  • 14 plakjes courgette 
  • 50 g cherrytomaatjes
  • wat blokjes witte kaas
  • 1 el geroosterde pijnboompitten
  • dille
  • peper en zout
  • olijfolie

Bereiding:
  1. Maak de boontjes schoon, snijd de uiteinden eraf en kook de boontjes in 8 minuten gaar (kook alvast water in je waterkoker om tijd te besparen).
  2. Snijd de courgette in plakjes. Waarom 14? Omdat deze precies om de zalm in de grilpan heen pasten ;). Bestrijk de plakjes aan beide kanten licht met olijfolie, peper en zout. Doe hetzelfde met de zalm, met extra de dille. Door de zalm aan beide kant beetje in te wrijven met olijfolie wordt deze extra lekker.
  3. Zet de grilpan op hoog vuur en leg de courgette en zalm erin zodra deze heet is. Gril aan beide kanten tot de zalm gaar is zoals jij hem lekker vind. Ik hou ervan als het midden net nog niet helemaal doorgegaard is. Dat betekend dat ik in totaal de zalm zo'n 5 minuten in de pan heb gehad.
  4. Terwijl je met de zalm bezig bent, rooster je de pijnboompitten, snijd je de cherrytomaatjes in partjes en de witte kaas in blokjes. Scheur de spinazie op een groot bord, meng met de cherry tomaatjes en boontjes wanneer deze klaar zijn. Leg de zalm erop met de courgette plakjes eromheen en bestrooit met de pijnboompitten en witte kaas.

Eetsmakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten