Protein Pancakes

Ik heb sinds vorige week vrijdag een nieuw fitness schema. Volledig gericht op sterker worden en dus spieropbouw. Om dat te kunnen bewerkstelligen moet je niet alleen zwaarder gaan trainen en voldoende ontspannen en dus ook slapen. Je eten speelt hier ook een ontzettend belangrijke rol in. En dan draait het met name allemaal om de eiwitten! Eiwitten zijn namelijk ook wel de bouwstenen van ons lichaam en zijn nodig voor spierherstel en spieropbouw. Ik weeg op dit moment zo'n 62 kilo. Ik weet het eigenlijk niet precies want ik weeg mezelf nooit. Zeker niet nu ik krachttraining ben gaan doen, want het is juist de bedoeling dat ik zwaarder wordt want dat betekend dat ik ook sterker wordt! Spieren wegen immers meer dan vet. En dus is mijn gewicht niet heel erg relevant. Zolang ik lekker in me vel zit en me goed voel en trainen top gaat vind ik het prima.

Maar goed terug naar de eiwitten, ofwel proteïnes. Op basis van mijn lichaamsgewicht moet ik meer eiwitten gaan eten gaf mijn trainer aan, maar wel zonder over mijn calorie behoefte heen ga. En waar haal je die eiwitten nou uit? Goede bronnen zijn onder andere kwark, kip, vis, rood vlees, peulvruchten en eieren. Hoewel in 1 ei nog het minst zit van allemaal, namelijk 6 gram.Ik krijg nu zo'n 40-50 gram eiwitten binnen en dat moet ik op basis van mijn lichaamsgewicht verdubbelen! Ja 100 gram eiwitten per dag. Dat gaat me niet lukken helemaal uit mijn voeding hoewel ik nu wel zo aan het eten ben dat er meer in zit en dat ik naar die 60-70 gram ga. Maar om mijn doel te behalen moet ik naar de 100 en dat betekend dat ik toch echt aan de supplementen moet. En ideaal daarvoor is de onepancake protein mixture van fitness guru! Je kunt dit mixen met water en er dan pannenkoekjes van maken zoals ik eerder heb gedaan (klik hier). Maar je kunt het natuurlijk ook door je banaan-ei pannenkoeken doen. Per schep 13 gram eiwitten erbij. Dat moet ik hebben! En dat was naar eigen zeggen een geniaal idee. Je krijgt stevige, maar toch luchtige pannenkoekjes. Ideaal!


Het recept voor 1 portie:

De ingrediënten:

  • 2 eieren
  • 1 rijpe grote banaan
  • 1 schep onepancake protein mixture
  • 1 flinke el kwark
  • vers fruit voor erop 
  • wat lijnzaad
  • Kokosolie om in te bakken

Bereiding:
  1. Prak de banaan en houd een paar plakjes over voor bovenop als de pannenkoekjes klaar zijn. 
  2. Scheid de dooier van het eiwit van 1 van de eieren (de dooier gooi je weg) en klop deze luchtig met het andere ei. Doe de geprakte banaan erbij een een schep onepancake protein mix en roer goed.
  3. Zet een koekenpan op laag tot matig vuur en verwarm hierin de kokosolie. Maak 3 kleine pannenkoekjes. Ik gebruik altijd een juslepel. Bak ze zo'n 2-3 minuten totdat ze goudbruin zijn en je ze makkelijk om kan draaien. Bak nog 1 minuutje aan de andere kant, leg op een bord en herhaal dit voor nog 3 pannenkoekjes. 
  4. Serveer met kwark bovenop, de plakjes banaan, wat vers ander fruit (de frambozen waren er heerlijk bij) en wat lijnzaad.

Eetsmakelijk!

1 opmerking: