Glutenvrije & Suikervrije Wafels

Degenen die mij volgen op Instagram weten inmiddels wel dat ik 1 keer per week wafels eet en dan eigenlijk altijd op zondag. Ik ben dan ook nog steeds super blij met mijn wafelijzer! Meestal maak ik mijn gezonde wafels met speltbloem, maar ik krijg veel vragen voor een gluten vrije variant dus die heb ik vandaag gemaakt en ik moet zeggen ook erg lekker en iets zoeter doordat ik amandelmeel heb gebruikt!



Het recept voor 1 persoon:
De ingrediënten:
  • 50 g amandelmeel
  • 1 ei
  • 100 ml amandelmelk
  • 1 banaan
  • paar blauwe bessen
  • 1/4 tl bakpoeder
  • 1/4 tl baking soda
  • Beetje kaneel voor de smaak
  • 1 volle el kwark
  • Geraspte pure chocola
  • Kokosolie

Bereiding:
  1. Verwarm het wafelijzer voor op de hoogste stand en vet in met wat kokosolie wanneer hij heet is. 
  2. Meng de amandelmeel, amandelmelk, ei, kaneel, bakpoeder, baking soda en kaneel in een kom en klop goed met een garde. Giet het mengsel in het inmiddels voorverwarmde wafelijzer en na ongeveer 4-5 minuten is deze heerlijke wafel klaar om op gegeten te worden.
  3. Vergeet niet nog de kwark, plakjes banaan, blauwe bessen en geraspte chocola eroverheen te doen!

Eetsmakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten