Quinoa-Kip Salade met Gember en Sinaasappelsap

Gisteravond ben ik met een vriendin naar de Hunger Games Marathon in Pathe Arena geweest. Super leuke avond en wat een geweldige 3e film!! Kan nu al weer niet wachten tot nummer 4. Maar goed, dat duurde tot 2 uur 's nachts en ik ging dus rond een uurtje of 3 pas slapen. Daarom had ik eindelijk eens een welverdiend dagje vrij vandaag. Toch besloot ik simpel te koken, maar wel zo dat ik het ook morgen koud kon eten voor de lunch. Een heerlijk gerecht zowel warm als koud! Nu al zin in de lunch morgen.



Het recept voor 2 porties:

De ingrediënten:

  • 150 g quinoa
  • 2 cm verse gemberwortel
  • 200 g gerookte kip
  • 300 g sperziebonen
  • 2 zoete punt paprika's
  • 35 g rucola
  • 1 el versgesneden peterselie
  • 1 sinaasappel
  • Zout & Peper

Bereiding:
  1. Bereid de quinoa zoals aangegeven op de verpakking. Schil en rasp de gember en doe deze bij de quinoa in de pan zodra het water kookt.
  2. Maak ondertussen de boontjes schoon en snijd de uiteinden eraf en doormidden zodat ze hapklaar zijn. Kook ze zo'n 6 minuten zodat ze nog een lekkere bite hebben.
  3. Snijd de paprika's in stukjes, de kip in reepjes en pers het sap van de sinaasappel.
  4. Wanneer de quinoa klaar is meng je deze met de boontjes, paprika, kip, peterselie, handvol rucola, sinaasappelsap en breng op smaak met peper en eventueel zout. Maak je net als ik een versie voor de lunch, doe dan bij deze de rucola en sinaasappelsap pas erdoorheen als je gaat eten.

Eetsmakelijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten