Parelcouscous Bietjes Salade

Op mijn werk is inmiddels algemeen bekend dat ik gezond eet en een blog heb vol met heerlijke recepten. In dat kader was ik weer eens met een collega aan het kletsen en zij vertelde mij over parelcouscous. Ik had er nog nooit van gehoord dus nam ze een zakje voor me mee zodat ik het kon proberen. Het ziet er echt uit als kleine pareltjes en is echt overheerlijk! Het heeft een hele andere structuur dan gewone couscous en het moet dan ook langer koken en neemt meer water op. Het lijkt qua structuur en smaak meer op pasta en zoals jullie weet houd ik enorm van pasta, dus perfect! Het is gemaakt van durum tarwe, niet helemaal volgens hoe ik normaal eet, maar af en toe tarwe vind ik geen probleem meer.

Ik had nog gekookte bietjes in de koelkast en heb daar wortels en boontjes bij gehaald om zo een lekkere zomerse salade op tafel te zetten.





Tijd: 15 minuten

De ingrediënten voor 1 portie:

  • 75 g parelcouscous
  • 100 g gekookte bietjes
  • 100 g boontjes
  • 100 g wortels
  • 50 g feta kaas
  • 1 el pompoenpitten
  • extra vierge olijfolie

Bereiding:
  1. Snijd de wortel in plakjes en kook samen met de parelcouscous zo'n 12-13 minuten in lichtgezout water. Snijd ondertussen de uiteinden van de boontjes, halveer ze en kook 7-8 minuten mee in dezelfde pan als de couscous en wortels.
  2. Snijd ondertussen de bietjes in stukjes en de feta kaas in blokjes.
  3. Meng alles met een scheutje olijfolie wanneer de couscous en wortels gaar zijn en serveer met de pompoenpitten eroverheen gestrooid.

Eetsmakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten