Dadels & Vijgen Raw Reep

Gezonde en verantwoorde tussendoortjes willen we allemaal. Maar dat kan soms nog best eens lastig zijn. Je hebt niet elke dag trek in snoeptomaatjes, worteltjes of komkommer als snack in de middag of fruit in de ochtend. En daarnaast is variatie ook gewoon heel erg belangrijk. Ik maakte daarom altijd al een raw food bar maar de laatste tijd raakte ik een beetje op mijn variant uitgekeken en dus was het tijd voor een nieuwe. Geïnspireerd door chefkok Erik te Velthuis heb ik nu een heerlijke reep gemaakt en het duurde slechts 10 minuten en daar heb ik 8 dagen plezier van!



De ingrediënten voor 8 repen van 40 gram:

  • 150 g verse dadels
  • 50 g gedroogde Spaanse vijgen
  • 25 g gedroogde peer
  • 2 el kokosrasp
  • 2 el quinoa vlokken
  • 20 g amandelen
  • 20 g hazelnoten
  • 10 g pecan noten

Bereiding:
  1. Verwijder de pitten uit de dadels en doe deze in je keukenmachine en maal fijn.
  2. Snijd de vijgen en de peer in kleine stukjes en maal de noten ook fijner. Er mogen best wel een paar wat grotere stukjes noot in zitten. Doe dit dan allemaal samen met de dadels, 1 el kokosrasp en de quinoa vlokken in een kom en meng tot één solide geheel. De dadels zorgen ervoor dat alles aan elkaar gaan plakken.
  3. Doe dan een stukje bakpapier in een vleeswaren bakje en leg het dadel mengsel erin. Vouw het papier dubbel en druk het mengsel plat. Bestrooi beide kanten van de reep met de rest van de kokosrasp zodat de reep niet meer zo plakt en snijd in 8 evengrote reepjes van ongeveer 40 g per stuk.
  4. Bewaar in de koelkast zodat ze ook nog een beetje opstijven.

Enjoy!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten