Thaise rode curry met Platbrood

Wat een heerlijk zomers weer! Dat vraagt om zomerse recepten. Ik heb de smaak lekker te pakken en van de week maakte ik deze overheerlijke curry. In plaats van rijst besloot ik het te eten met platbrood. Normaal dip ik dit lekker in de humus met smaakjes van de markt, maar ik kwam het brood tegen bij de Albert Heijn dus ik besloot die eens te proberen en het te eten met de curry die al op de planning stond.



Het recept voor 4 personen:
De ingrediënten:
  • 400g kipfilet
  • 200g santen 
  • 2 zoete aardappels
  • 1 courgette
  • 1 grote witte ui
  • 1 teentje knoflook
  • 1 grote zoete punt paprika's
  • Thaise rode curry pasta
  • olijfolie
  • peper & zout
  • 5 tot 6 platbroden
  • optioneel: verse basilicum blaadjes

Bereiding:
  1. Ik heb het dit keer rustig aan gedaan en eerst alles gesneden in blokjes. De zoete aardappel niet te groot want dan duurt het langer voordat deze gaar is. Toen de ui gefruit met de knoflook in een scheut olijfolie en vervolgens de kipstukjes erbij gedaan.
  2. Terwijl de kip aan het bakken is leng je de santen aan met kokend water zodat het kokosmelk wordt. Gewoon volgens aanwijzingen op de verpakking. Het werd bij mij uiteindelijk 400ml. Ik vond dit eigenlijk wel lekkerder dan kokosmelk uit blik want dit is minder romig en vol. 
  3. Als de kip zo goed als gaar is roer je de curry pasta erdoorheen (ik had een zakje geschikt voor 4 personen van de Ekoplaza) en de kokosmelk. Doe de zoete aardappelblokjes erbij, breng aan de kook, en laat 15 minuten koken. Na 7 minuten doe je de courgette erbij en na nog eens 4 minuten doe je de paprika erbij. 
  4. Ik heb de curry geserveerd met wat verse basilicum blaadjes eroverheen en de platbroden. Ongeveer 1,5 per persoon. 

Eetsmakelijk!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten