Avocado & Feta Toast

Vorige week schreef ik al over het hippe Canggu in Bali en de overheerlijke ontbijtjes en lunches van Crate Cafe. Geïnspireerd door mijn broodje daar, dacht ik, dit kan ik natuurlijk ook zelf! En om het vakantie gevoel ook in Nederland een beetje vast te houden is dit broodje perfect, lekker fris en voedzaam!


Het recept voor 2 broodjes:

De ingrediënten:

  • 2 sneetjes brood (ik gebruikte desem brood van de Lidl)
  • 1 rijpe avocado
  • feta kaas
  • 1/2 limoen
  • 1 gekookt ei
  • 2 cherry tomaatjes
  • gedroogde koriander
  • peper en zout
  • optioneel: yoghurt mayonaise

Bereiding:
  1. Kook een ei en rooster de sneetjes brood. Prak de avocado in een kom. Verkruimel er dan feta kaas over (zoveel als je zelf wilt) en roer dit door de geprakte avocado heen samen met wat peper. 
  2. Smeer dit op de geroosterde broodjes. Sprenkel er vervolgens wat limoen over, snijd de cherry tomaatjes en het ei in plakjes en leg deze op het avocado mengsel. Doe eventueel wat zout over je ei en een kloddertje mayo en maak het geheel af door er wat gedroogde koriander overheen te strooien. 

Eetsmakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten