Kip Fajita Feestje

Het was eindelijk weer een heerlijke zonnige zondag afgelopen weekend en nu dat ik mijn PhD eindelijk heb gehaald 2 weken geleden hoef ik dus ook gewoon helemaal niks meer in het weekend. Zo lekker! Ik kan doen waar ik zin in heb zonder dat ergens in m'n hoofd zit dat ik eigenlijk nog iets aan m'n onderzoek moet doen. Wat een rust. Dus ik heb heerlijk genoten van de zon op een terrasje en gekookt voor een vriendinnetje. En bij mooi weer hoort een feestelijke maaltijd en dat werden Kip Fajita's! Met mijn promotie-etentje bij de Mexicaan gegeten en dat was zo ontzettend lekker dat ik geïnspireerd was om zelf weer een nieuw Mexicaans receptje te maken. De kip quesadilla's blijven een hit, maar dit was net zo lekker!



Het recept voor 2 personen

De ingrediënten:

  • 300 g kippendijen
  • 1 zoete punt paprika
  • 1 gele paprika
  • 1 witte ui
  • 200 g kastanjechampignons
  • Olijfolie
  • Zelfgemaakte fajita kruiden: 1 el paprikapoeder, 1/2 tl chilipoeder, 1/2 tl komijnzaad, 1 teentje knoflook, zwarte peper, zeezout, sap van 1/2 limoen.
  • 4-5 volkoren wraps

Voor erbij om er echt een feestje van te maken:
  • Zelfgemaakte guacamole (klik op de link voor het recept)
  • Zure room
  • Tacosaus
  • geraspte kaas
  • 1 tomaat in blokjes gesneden
  • taco chips


Bereiding:
  1. Snijdt de ui in halve ringen, de paprika's in stukjes/kleine reepjes en de champignons in plakjes. Bak deze in een scheut olijfolie op matig tot hoog vuur. Begin met de ui, voeg na 1-2 minuutjes de champignon plakjes toe en als deze bijna klaar zijn de paprika. Bewaar in een kom.
  2. Ondertussen snijd je de kippendijen in reepjes. Wanneer de groenten uit de pan zijn doe je nog een klein scheutje olie erin en bak je deze rondom aan gedurende 3/4 minuten. Maak de kruidenmix en voeg deze dan toe en bak tot de kippendijen precies net gaar zijn. Roer de al eerder gebakken groenten er doorheen en verwarm een minuutje mee. 
  3. Verwarm de tortilla's in de magnetron (of in een droge koekenpan) en serveer alles in gezellige schaaltjes op tafel. 
  4. De guacamole en tomaat e.d. had ik allemaal al klaargezet voordat ik aan de kip en groente begon.
  5. Verdeel het kip-groenten mengsel over de wrap en maak af met al het lekkers op tafel. 

Eetsmakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten